Vi er forpliktet til å innhente oppdatert legitimasjon og kundeerklæring på våre kunder
Selv om du kan ha vært kunde hos oss lenge og vi kjenner deg når vi ser deg, er vi pålagt av norske myndigheter å kunne dokumentere at vi kjenner identiteten til alle våre kunder. Denne innskjerpingen i loven gjør at alle banker i Norge må be om oppdatert legitimasjon fra de kundene vi ikke har det på. I tillegg er alle norske banker pålagt å ha oppdatert informasjon om hvordan bankenes produkter og tjenester benyttes. Derfor må du som kunde fylle ut en kundeerklæring.
Vi har sendt ut e-post eller brev til kunder med manglende legitimasjon og/eller kundeerklæring. Vi ber deg om å respondere på henvendelsen innen fristen som står opplyst, responderer du ikke innen fristen vil tilgangen til kontoene dine bli sperret/fullmakt til konti fjernet.
Har du fått sperret konti eller fjernet fullmakt ber vi deg ta kontakt med oss og levere legitimasjon og/eller kundeerklæring slik at vi kan åpne tilgangen til konto igjen.